Hurra för Offentliga Sektorn!!!

I går eftermiddag krampade varenda muskel i ryggen på mig. Jag kunde inte stå, inte ligga, inte gå och framför allt inte sitta. Det var som knivar som skar genom kroppen.

Då ringde jag sjukvårdsupplysningen! ”Just nu är det många som ringer…  du har plats nummer ”ETT” i kön.” Jag fick veta vilka mediciner jag kunde ta mot smärtan och fick råd om hur jag skulle göra för att avlasta ryggen etc.

Tänkte: Helt fantasktiskt. Dygnet runt kan man ringa dit och få svar på frågor om det mesta. I regel så löser de problemet direkt eller kan berätta vart man ska vända sig för att få hjälp.Är det nödvändigt så bokar de in en tid nästa dag på vårdcentralen.

Vad kostade det: NOLL KRONOR!!!!!!

I morse var jag till naprapaten och det var inte alls gratis. Det är lite som med tandvården. Den offentliga sjukvården omfattar som regel vare sig muskler eller tänder.

Kommentera

