Webenkät från TV4

Jag blev just utsatt för en web-enkät från politikerbloggen/TV4.

Man skulle svara på följande frågor

1) Hur har ditt förtroende för Mona Sahlin som partiledare påverkats av valresultatet i Europaparlamentsvalet?

2) Hur stort förtroende har du i dag för Mona Sahlin?

3) Hur beskriver du resultatet för socialdemokraterna i EU-valet (24,6 procent

4) Vad har du för åsikter om hur valrörelsen bedrevs och hur detta påverkade resultatet?

De första frågorna skulle besvaras med en siffra från 1 till 6. Man fick också ta ställning till om man ville vara anonym, vilket jag inte ville så klart. Jag står för mina åsikter och skäms inte för dem.

Det som jag stör mig på är att på första frågan finns inget neutralt svar. De utgår ifrån att mitt förtroende skulle ha förändrats till följd av vårt dåliga resultat i valet. Det har det faktiskt inte. Men TV4 vill nog gärna få fram en tendens som visar att vi som är förtroendevalda har tappat en del av förtroendet för Mona Sahlin.

Det är helt tydligt att en ny kampanj är på gång där Mona Sahlin åter är målet. Man undrar hur smutsiga kampanjer det kommer att vara om ett år??

2 responses to “Webenkät från TV4

  1. Tord Oscarsson

    När jag fick enkäten såg jag direkt att den var styrd för att ge en negativt resultat och avstod från att delta.

    • Britta Sethson

      och jag svarade just för att motverka ett negativt resultat.
      vår magkänsla var densamma men reaktionen icke.

      Vad som är rätt eller fel finns ingen som vet….

      De kommer ändå att vrida på redovisningen för att uppnå sina syften

Kommentera

