om att hålla räkning

Det är lite roligt att skriva ett nytt blogginlägg. Man inbillar sig att man når ut till hela världen och kan påverka folk till och med i Skåne eller i Värmland eller andra avlägsna trakter.

Men tänk om ingen läser vad jag skriver? Hemska tanke! Eller om det bara är så där tre-fyra stycken och bara de närmast sörjande, dvs familjen eller jag själv på en annan dator. Det får jag veta nu när jag lyckats koppla in sitemeter på min hemsida.

Ibland undrar jag om det inte är bättre att använda tiden till att skriva vanliga insändare och skicka till lokaltidningen och ibland till någon tidning med riksspridning. Så har jag gjort tidigare och fått bra respons och startat debatter. Då når man verkligen ut. Ibland undrar jag när jag läser andras kloka inlägg på nätet varför ingen kommenterar dem. Är det ingen som läser dem…heller???? Vi sitter och bloggar och bloggar. Vem bryr sig och framför allt vad nyttar det till! Kanske ska jag ta mig tid och skicka några av mina mest genomtänkta inlägg till Folkbladet och/eller Kurre för publicering där också…..

Den som lever får se, men det får bli efter sommaren. Tills vidare bloggar jag på!

4 responses to “om att hålla räkning

  1. Jag läser och skrattar gott

  2. Britta Sethson

    Ja det är faktiskt lite pinsamt när man tänker på alla vi idioter som sitter och hackar och tror att vi kan förändra världen. Men tidernas egotripp är det förvisso.

    I går var det sju personer som var inne på min sida.

  3. Jag hittade din sida och blev jätteglad över det! Har länkat den på en av mina bloggar. Och lagt till den i min läslista!

    Folk kommer att hitta dina inlägg senare också! När de söker efter ett specifikt tema.

    Kul att du också finns i bloggvärlden!

    Egotripp – är det? Vi behöver få uttrycka oss, få ut saker!? Och vi har rätt till det också, tycker ja.

  4. Britta Sethson

    Jag menar egotripp som något väldigt positivt.

    Tänk att jag får skriva precis vad jag vill när jag vill.

    Tänk att jag bestämmer om jag ska godkänna en kommentar.

    Tänk att jag kan och vågar jag också.

    Det känns som om jag äger hela världen. Så är det naturligtvis inte men lite åt det hållet. I alla fall den här sidan..

Kommentera

