Om Chicago och slag under bältet

Vi brukar ta ett parti kort på morgnarna min man och jag. Eller Yatsy. I dag var det chicago som gällde. Det gick riktigt dåligt för mig. Min man ledde med till synes ointagliga 44-24 och satt med kåk på hand. Inför sista köpet hade jag 9. 10 dam och kung i hjärter. JAG FICK UPP HJÄRTER KNEKT. Färgstege.

Härlig känsla att kunna säga ”sorry men jag vann!”

Jag undrar vilket trumfkort som alliansen planerar för valrörelsens slutskede om så där ett år. Jag är övertygad om det kommer att bli en smutsig valrörelse. Jag är säker på att det blir mycket snack om Toblerone och semesterresor till Italien och vem vet vad de kan gräva upp. Just nu står alliansen tomhänta. Har ingenting annat än smutskastning att komma med. För oss socialdemokrater gäller att vi måste avhålla oss från att falla in i den där trallen. Vi ska hela tiden diskutera politik och vad vi vill göra när vi får makten. Peka på de orättvisor som nu växer fram och förklara hur vi tänker göra annorlunda.

Det kommer inte att bli någon promenadseger.

Kommentera

