Magisk kväll

Nu vet jag vad det är. Fado alltså. I alla fall hur det låter när det är riktigt bra.

Det var en fantastisk kväll på Fado restaurangen. De hade hyrt in fyra fado-sångare och minst två gitarrister. Helt otroligt gitarrspel och sången med alla känslorna och uttrycken. Jag kan tyvärr ingen portugisiska men det gjorde inte så mycket.

Tänk att jag satt där i tre timmar ensam vid ett bord och inte märkte att tiden gick

Nu ska jag i alla fall knoppa in…

2 responses to “Magisk kväll

  1. nästa gång skall vi sitta där tillsammans utan att märka hur tiden går!!

    meeeas.blogg.se

  2. Britta Sethson

    en av kvinnorna som sjöng hade en fantastiskt tät altstämma. Hon var ganska ung och publiken älskade henne. En annan av kvinnorna var lite äldre. Hennes röst var kraftig och lite skarp men också tät och gick igenom luften som en kniv.

    Ja du… det var riktigt bra… men Fado gör sig nog bäst i Portugal och inte på skiva. Så vi får nog åka dit och låta tiden gå

    Då skulle jag nog vilja stanna ännu längre än till midnatt

Kommentera

