Stora vinsten på Konsumlotteriet…. gissa vad?

I går kväll hittade jag en lott på Konsums Sommarlotteri i handväskan som jag lyckats glömma. Härligt. Fram med en tesked och skrapa

Hurra, jag vann ett Aftonblad. Så slipper man betala för den skittidningen i dag i alla fall!

När jag var barn så prenumererade vi på Stockholmstidningen på söndagar. Det var grejer det! Hoppas att rörelsen vaknar och inser att det behövs en tidning i huvudstaden igen. Kan man inte börja som ett samarbete mellan olika (s)-märkta redaktioner, EfterArbetet och Dagens Arena och sen låta det växa. Är säker på att det är efterlängtat och framförallt så behövs det. Se bara hur Dagens Nyheter rapporterade från demonstrationen i Humlegården häromdagen.

http://peterkarlberg.blogspot.com/2009/07/vems-arenden-gar-dn.html

Det är faktiskt inte konstigt att (s) har svårt att hävda sig i Stockholm. Ett aldrig så intensivt bloggande kan aldrig uppväga den totalt borgerliga dominansen av papperstidningar i Stockholm!

Kanske ska man även här samarbeta med (mp) och ha varsin ledarsida. Bara en tanke!

2 responses to “Stora vinsten på Konsumlotteriet…. gissa vad?

  1. Pentti Karppinen

    Det finns redan en S-tidning i Stockholm. Den heter Stockholms tidningen. Du kan hitta dess nätversion via på http://www.aip.nu.

  2. Britta Sethson

    Härligt
    Låt oss bygga vidare på det!!!

    Ska genast läsa den!
    Men jag är lite allergisk mot AiP eftersom jag anser att det är en partimegafon
    vi behöver en självständig röst…

Kommentera

