Vad ger oss fritidspolitiker kicken?

Jag fick den frågan när jag som alldeles nyvald socialnämndspolitiker var på utbildning. Det var i början av 1990 talet. Jag funderade ett tag. Till sist gav jag följande svar: Jo det är alla duktiga och kunniga partikamrater i nämnden som jag inte visste fanns förut. Att få jobba tillsammans med såna människor och utforma en socialpolitik med socialdemokratiska förtecken gav faktiskt mig en kick då.

Nu sitter jag i gymnasie och vuxenutbildnings nämnden och det är också väldigt inspirerande. Av samma skäl!

Hur är det med er andra? Vad ger er en kick? Varför håller vi egentligen på med detta?

Kommentera

