mer om 2-way traffic..

Jag har tidigare skrivit om detta under kategorin bondfångeri.

Jag fick efter ytterligare en påstötning tillbaka mina pengar från ruffel och båg företaget. Inte utlägg för egen arbetstid dock men i alla fall.

Jag har pratat med Telia igen och det verkar som om något kan vara på gång för att bannlysa detta sk bolag i Sverige

Jag har också fått kontakt med lite andra folk som har blivit lurade på pengar, Så under nästa vecka så försöker jag prata med nån på etiska rådet och hör vad de säger om detta och vad de rekommenderar folk att göra. Det är helt sjukt att människor ska kunna ingå i ett avtal utan att vara medvetna om det. Bevisen som läggs fram är meddelanden som har skickats till ens mobil. Kan det vara möjligt att det är lag på att man måste läsa alla meddelanden som kommer på mobilen. Knappast.

Så jag ber att få återkomma i ärendet. Om det krävs fler som anmäler till etiska rådet så tror jag inte det är några problem att åstadkomma det. Jag tror också att våra telefonbolag skulle vara tacksamma om de slapp vara mellanhänder i den här obehagliga soppan.

6 responses to “mer om 2-way traffic..

  1. Göran karlsson

    Hej jag har precis fått en faktura från Telia med en faktureing på 300:- från 2WayTrafficSE jag har precis upptäkt det vad är det för något ? Jag såg deras telefonnr på fakturan men och förstog att detta är något lurt vet du vad det är för lurendrejjeri jag har ju som sagt upptäckt det här nu vad gör man för att stoppa det? Vet du.
    Hälsningar göran

  2. Ingrid Jönsson

    Hej!
    Jag har också råkat ut för det här bolaget, de ställer sig villiga till att betala tillbaka halva summan, eftersom jag har försökt att stoppa SMS-en, men inte lyckats p.g.a. att jag inte har skrivit EXAKT så som man måste göra för att stoppa dem, men eftersom jag har försökt vill de visa sin goda vilja, MEN de vill att jag ska lämna ut uppgifter om bank, clearingnummer, kontonummer osv, vilket man ju ALDRIG ska lämna ut, så det vågar jag inte göra. Jag har även pratat med kundtjänst på Telia, som var inne på mitt förslag, att de bara ändrar uppgift om summa till dem. Jag ska försöka med att de kan sätta in summan på mitt bankgiro, det är ju inte något farligt. Jag är annars också benägen att anmäla dem till PLUS eller något sådant.

  3. Göran: ja jag svarade från jobbet i all hast mellan två möten
    Ska skicka info

    Ingrid

    Jo jag skickade dem bankuppgifter. och fick pengar. så är det nog med utlandsöverföringar. Tror inte de vågar länsa mitt konto

    ja man blir verkligen arg. Men skönt att veta att man inte är ensam och att det börjar flyta upp till ytan. tror inte att de kommer att kunna operera mycket längre i detta land.

  4. Ingrid Jönsson

    Göran!
    Kolla dina SMS, om du har från 72722 så är det från dem, läsa hela SMS-et, det ska stå i det att man kan stoppa dem om man skickar ‘stopp’ till ett nummer. Googgla 2 way traffic, så kan du läsa mer!

  5. Hej Alla som har blivit blåsta av 2way traffic jag kontaktadeJoakim på Etniska Rådet han hjälpte mej när jag förklarat hur det var .Nu så ringde dom från 2way traffic och sa att jag skulle få mina pengar tillbaka och att donm ska sätta in på mitt bankkonto. Så det fungerade faktiskt .
    Tack för tippset Britta !

  6. Britta Sethson

    Himla bra Göran
    Grattis. Man ska inte ge sig. De här fulingarna vill inte ha dålig publicitet

Kommentera

