2-way traffic…fortsättning följer

Ledsen, ledsen, ledsen

Jag hade ju tänkt att ringa till Etiska Rådet i dag för att kolla hur det var med det här bolaget 2-way-traffic som jag skrivit om tidigare. Första posten och andra posten. Har inte alls hunnit i dag.  Måste jobba och tjäna ihop brödfödan också och det var en del möten som jag måste gå på både i går och i dag…. i pauserna var detta helt bortblåst.

Men: jag kommer att köra detta i botten. Lovat är lovat. Nästa vecka är en svettig vecka för mig men egentligen handlar det mer om att komma ihåg än att jag har för lite tid.

Jag har fått kontakt med en reporter på SR i Göteborg se kommentar 18 i Första posten. Vi kommer att jobba vidare på detta tillsammans…  Det är hittills nio personer som hört av sig till mig och som alla blivit lurade. Den här reportern har också kontakt med en del folk som har liknande historier att berätta. Helt klart är att mörkertalet måste vara helt enormt.

Jag kan bara inte acceptera att det finns företag som tillåts bedriva den här sortens oetisk verksamhet. Även om jag har fått tillbaka mina pengar, så finns det antagligen tiotusentals människor som har blivit blåsta på ett antal hundralappar var. Som tänker OK, bäst att bita i det sura äpplet, men jag ska passa mig nästa gång. Men det är ju miljoner ner i fickorna på de här tveksamma figurerna. Det är ju också tråkigt för personalen på telefonbolagen, som inte kan mer än beklaga när de tvingas debitera sina kunder dessa räkningar eftersom lagstiftningen är för svag.

Jag kommer inte att ge mig förrän deras verksamhet har blivit förklarad icke önskvärd i Sverige. De som känner mig vet att jag är fruktansvärt envis och har jag bestämt mig så har jag.

3 responses to “2-way traffic…fortsättning följer

  1. Starkt att du driver detta Britta! Jag har själv drabbats. När fakturan från Telia damp ner trodde jag att det var något fel på fakturan men enligt Telia är den helt korrekt. Dryga tusenlappen för dessa s.k. tjänster som 2WayTrafficSe erbjuder! Fattar inte Telia att man agerar som medbrottsling när de låter dylika företag agera fritt?! Jag har nu skickat ett stopp som svar och hoppas innerligen att det är över MEN jag vill ha tillbaka mina pengar. Konsumentverket och Polisen, ok men hur och var lyckades du Britta att fixa detta? Jag tror att konsumentmakten håller på att växa sig stark på nätet. det behövs verkligen en motkraft mot dessa oseriösa och fullständigt skruppelfria företag! Förbannad Teliakund (tillfällig).

  2. skickar info när jag är hemma

    är nu i stockholm

  3. Bra att allt fler ger sig på denna typen av skumraskföretag. Har själv drabbats, senast i somras, både av 2WayTraffic och ett företag som heter ECHOVOX som debiterat mig tjänster som jag inte beställt. Telia, ja, Telia svär sig fria: ”Vi bara levererar en tjänst och tar betalt”. Det värsta är att man inte kan få Telia att stänga av leveranserna. Jag skulle vilja komma i kontakt med de som drabbats av falska debiteringar för att själv kunna gå vidare. Jag fick en faktura i somras, juni, från 2WayTraffic och ECHOVOX och meddelade då dem att jag inte ville ha deras försändelser i min mobiltelefon, fick uppsägningen bekräftad, bara för att kunna konstatera att när den senaste telefonräkningen damp ner så hade de än en gång debiterat mig för något jag inte beställt!!

Kommentera

