Hjälp jag jobbar för mycket…

Varför är det så att vissa inte har nått jobb att gå till och får stå ut med att vissa av alliansens företrädare står och pekar finger och tycker att de är lata.

Medan såna som jag har alldeles för mycket så jag inte ens hann spela tjikago med min man i kväll, än mindre skriva nått halv-intelligent blogginlägg.
I morgon ska jag föreläsa i fyra timmar 8-12!! ….och sen är det en kö av folk som vill prata med mig. Bara för att jag har varit bortrest i två dar.

Men till veckan så blir det lugnt….. haha

Roligt i alla fall att partiet har satt ner foten för att kvalitetssäkra i vården…..

En nationell certifiering som säkrar att vården håller samma kvalitet oavsett vart patienten vänder sig.

Inte en dag för tidigt om jag får säga min mening

7 responses to “Hjälp jag jobbar för mycket…

  1. Ja, exakt! Vi som har jobb får jobba livet av oss, medan andra mår dåligt för att de inte har något jobb – samt blir pekade finger åt!

    Hmmm ja, om att ha tid att skriva åtminstone halvintelligenta blogginlägg…

  2. Tro bara inte att du blir sysslolös när du blir pensionär.

    Själv ska jag bland annat förbereda en utställningsinvigning på Uppalandsmuseet nu på söndag och ett par föreläsningar jag har ombetts att hålla.

  3. Karin: Ja varför diskuteras inte arbetstidsförkortning över huvud taget, Svenskarna är väl snart det folk i Europa som har längsta arbetstiden om vi inte redan är det.

    Enn: ….men erkänn att du gillar det! Och inte sitter du uppe till 01.00 på natten och förbereder dig!

  4. Ibland undrar jag om inte grottmänniskorna hade det bättre. Dagis var najjs, men sedan är det en enda lång förberedelse för att vi skall leva gott när vi blir pensionärer.. man får hoppas att man inte dör dagen efter 65 bara för att man slet ut sig under förberedelserna

  5. Ibland är jobbet faktiskt roligt också. Men det är när det blir för mycket som man knäar. Mitt straff för dålig planering.

    Men man ska inte klaga för mycket när man ändå har ett jobb. Det får inte bli som med den söta poppis bruden som klagade till sin finniga, överviktiga och dittills okyssta kamrat.

    ”Det är så jobbigt med alla pojkar som hela tiden bjuder ut mig. Jag orkar bara inte med dem längre…….

  6. Jo, men det är ju så för att idealet inte var till den feta finniga tjejens fördel…

    klart man skall vara glad att man har jobb o kan ställa mat på bordet. Men skall man vara glad att dagens sammhälle stressar ihjäl det fina i livet?

  7. Du är så klok min söta dotter

Kommentera

