Långa kantarellsvängen

I dag tog jag med mig alla tre doggsen ut i skogen

hundar-i-skogen

Här fick de sitta medan matte plockade svamp. De var mer intresserade av en färsk älgspillning så det gick bara inte att plocka en enda kantarell med dem i midjebältet. Hundarna heter Hassel, Bomull och Krona. Hassel och Krona har blivit döpta efter två kaniner i ”Den långa flykten”. Bomull heter det hon gör eftersom grannens barnbarn snabbt döpte våra hundar till Bomullshundarna.

kantareller-igen

De här kunde man inte lämna kvar i skogen.. Men; Hur var det då med trattkantarellerna?

liten-trattis1

Ja jag såg bara två och den här var den största! Men väldigt roligt att de är på gång. Om vädret fortsätter som nu så är det snart dags för stora kantarellfesten. Då ska vi ut och plocka kilovis med svamp mina vänner och jag. Det gör vi tillsammans på höstarna. För om jag är hemlighetsfull med gula kantarellställena så finns det ingen anledning att tiga om höstkantarellställen. Det finns hur mycket som helst.

Kommentera

