Rullatorkoppen i Trollberget…

I dag var det dags. Barmarkstävling i Trollberget. Arrangör Älvarnas draghundsklubb

rullatorrace_1

Här ser man några fordon, rullatorer, som användes i tävlingen. Också några hundar syns där. Mest var det vorstrar settrar och huskies. Snabba och vilda

rullatorrace_2

Här är två av dem i lite motljus

rullatorrace_3

Hur gick det då för mig och mina milda samojedhundar……

Jag kan väl meddela att först fick alla barn pris… en godispåse var. Sen delades alla vandringspris ut. En förgylld snöspade och en förgylld bunke av rostfritt stål.

Sen fick jag pris. En äkta pumpernickel som bakats 18 timmar i ugn. De sa nått om tiden min men jag minns inte riktigt vad det var… vad kan det ha varit.. var det jag som var ute längst i skogen kanske.

Hur som helst så var det väldigt roligt. Draghundsfolket är speciellt. Inga modekläder, inga tjusiga maner. Lyckan är en grillad bit falukorv och lite termoskaffe. Ungarna sprang hejvilt i skogen och byggde kojor. Det enda man diskuterar seriöst är hur man ska bygga om rullatorn så den går snabbare eller var man kan få tag på billiga och bra sockar till hundarna. Längtar redan till nästa träff då vi ska vaccinera hundar och lyssna på ett föredrag om en som åkt hundspann efter hela svenska fjällkedjan.

Det är grejor det.

One response to “Rullatorkoppen i Trollberget…

  1. hoho, sakta men säkert är våran devis!

Kommentera

