Farsdagskonsert i Vasakyrkan med kören Chorall

I dag var det körkonsert. Vi körde ett antal sakrala och lika många profana körstycken. Några sjöng solo.

Ania sjöng Duke Ellingtones ”Oh mighty God” som ingår i Sacred Consert. Han skrev denna otroligt vackra musik till Alice Babs om nu någon missat det. Ania gjorde en fantastisk tolkning. The sacred conserts är nog bland det mest fulländade i musikväg jag kan tänka mig.

Vi sjöng också sångarhyllning till alla farsor i publiken och i kören. Det är roligt att sjunga i kör….

När jag kom hem fortsatte jag musicerandet lite grand. Gnisslade lite på några av Feuillards celloetyder. Förra året hade jag kommit fram till att ta med cellon till kören. Ja visst. Jag bröt ju vänster ringfinger året innan men det hindrade inte mig då. Jag kunde väl spela ändå. Lite ringrostig var jag men skam den som blyges. Vänster ringfinger var fortfarande ömt och stelt men bort med tankar på sånt.

Allt gick bra hemma på repen och  även på konserten i Strömbäcks kyrka. Men i Stadskyrkan slog nerverna till. Det lät inte bra.  Jag har lovat mig själv att inte försöka mig på några cellosolon i sjätte läget i offentliga sammanhang förrän jag är ordentligt upptränad. Så i år ska jag nöja mig med att förstärka basarna i några av våra jul-framträdanden.

Kommentera

