Får man vara glad idag????

Jag menar med anledning av katastrofala opinionssiffror för partiet. Som samhället ser ut nu med en av Europas sämsta sjukförsäkring och samma lika för a-kassan borde det se annorlunda ut. Vi har ju lösningar och vi har ju förslag på ett bättre samhälle. Tyvärr känner jag mer och mer att kongressens otydliga riktlinjer inte gjorde nån människa glad. Det var ett misstag att inte tydligt fatta de självklara besluten att säga klart nej till vinster i välfärden.

Ska vi vinna valet måste vi ha en tydlig politik. Det har vi inte i dag.

Jag är ändå så himla glad i dag. Fick besked från min favoritprofessor i Tyskland att han gärna vill köra mitt önskeprojekt som handlar om biosensorer tillsammans med mig. Jag ska försöka få ihop lite pengar via strukturfonderna här uppe till en doktorand och möjligen en post doc. Ska gå till fakulteten och gnälla lite. De borde ge mig ett doktorandpaket. Pengar är inte problemet skriver Gunter.

Åh jag blir alldeles varm i kroppen.

Om ni undrar vad projektet handlar om mer exakt kan jag bara citera Maud Olofsson.

Jag behöver ju inte lufta allt offentligt

6 responses to “Får man vara glad idag????

  1. Andreas Eriksson

    ”Jag behöver ju inte lufta allt offentligt”

    Men nu var det ju DU som började skriva om det, så det är ju viss skillnad. Jag är i alla fall nyfiken på projektet. Varför ska du till fakulteten och gnälla om Gunter har gott om stålar? Vad har jag missuppfattat?

    • ja du har väl missuppfattat det mesta

      I forskarvärlden är det så att om man går in i gemensamt forskningsprojekt så bidrar samtliga parter. Med såväl resurser som kompetenser.
      Ibland så vinner man i stora tombolan i Brussel och får gemensamt anslag. Sist vi var med i dragning jag o Gunter och några till fick vi 13.5p av 15 möjliga. Ändå var det nitlott. Därför gör vi så här nu…. drar ihop egna pengar var och en från sitt håll.

  2. Andreas Eriksson

    ”Ja du har väl missuppfattat det mesta”

    Vill bara upplysa dig Britta,att vi båda är verksamma forskare. Så jag vet ett och annat om bur det ligger till. Det framgick inte vem som var PI och vem som var co-PI i detta fall.

  3. i detta fall skulle jag vara pi
    utan egna pengar går det inte så bra

    • fast jag skrev inte det där för att berätta hur bra jag är
      utan för att få anledning att påminna om vår vice statsministers märkliga turer i vattenfallskandalen

  4. Andreas Eriksson

    ”fast jag skrev inte det där för att berätta hur bra jag är”

    Det trodde nog ingen heller. Jante verkar ha ett starkt fäste i erat parti och landsände…

Kommentera

