Tredje advent och Lucia.

I dag var vi i kören ChorAll ute och sjöng för de gamla på två äldreboenden. Det är nog de mest fantastiska konserterna vi har.

De flesta är ju rätt så senila men man ser verkligen hur de lever upp och blir lyckliga när vi sjunger de gamla välkända sångerna. I dag var det bland annat Luciasången, Gläns över sjö och strand, Jul jul strålande jul och Rudolf med Röda Mulen. Många sjunger med och andra nickar förnöjt med i takt.

En gammal dam såg med strålande ögon på vår Lucia Mari-Helen och sa: Vad du är vacker!

Vi sa till varandra att vi hoppades att någon kör skulle komma och sjunga för oss också när vi var gamla och bodde på Solbacken.

3 responses to “Tredje advent och Lucia.

  1. Jag förstår att det var givande 🙂.
    Dementa mår väldigt bra av musik. Jag är ingen vidare sångare (sjunger hellre än bra alltså) men jag brukade sätta mig med de gamla på min mammas boende, när hon levde, och sjunga med dem. Trots att de alla var dementa, somliga så ordentligt att de hade svårt att säga en sammanhängande mening, så kunde nästan alla sjunga med i sångerna och man märkte att de trivdes och blev glada när vi sjön tillsammans.

  2. Har väntat på något att haka på först GOD JUL och sen GOTT NYTT ÅR på, men nu får jag framföra de här hälsningarna på det här sättet.

  3. Tack för det!
    Har smitit på semester till Italien

    Inget internet så långt ögat nådde……

Kommentera

