…spännande resor!

Egentligen fattar jag inte att jag får vara reseledare för familjen.

När vi skulle till Turkiet så hade jag glömt att fixa nytt pass och när vi skulle till Kina så försäkrade jag övriga att det inte behövdes visum.  I båda fallen ordnade det sig. Nytt pass och hyrbil till Stockholm och vi kom iväg en dag för sent i första fallet. I andra fallet så blev vi kvar i Haag ett dygn med besök på kinesiska ambassaden och dyra visum och också iväg en dag för sent.

Bland annat!

Nu var vi på skithotell i Neapel och näst sista dan klockan 11 så ringde de till oss på hotellet och frågade om vi inte skulle flytta ut. Nja vi tänkte nog stanna en dag till eftersom vi bokat fyra dar. Ja, men ni har redan varit här i fyra dar sa han då. Jag räknade på fingrarna och karln hade ju rätt. Som tur var så var rummet ledigt en natt till.

Vi andades ut och jag stack iväg för att skaffa tågbiljetter till Rom. Skulle vara på da Vinci tidigt tidigt på morgonen den 30 december. Jag trodde att jag hade skaffat biljett på intercity 22:24 på kvällen den 29:e-

Så satt vi där och väntade på tågets avgång halv nio på kvällen. Spelade lite kort och så. Jag tog upp biljetterna för att kolla. Då stod det inte 22:24 utan 10:24. Hjärtat upp i halsgropen.Tåget hade gått. Hade lite flyt och lyckades faktiskt ordna nya biljetter på ett tåg som gick 21:30….  Puh

Åsså lyckades vi till sist komma hem till Sverige….

2 responses to “…spännande resor!

  1. Eva Hillén Ahlström

    Hi, hi, hi. Lite matjord må du nog ha i fickorna i alla fall. 🙂

    /Eva

Kommentera

