Desperat Reinfeldt

Har varit och rest. Besökt Köpenhamn i två dar i jobbet.

Hemma i Sverige (fast i Stockholm i dag) upptäcker jag att Fredrik Reinfeldt har börjat fiska i riktigt grumliga vatten. Ta av er burkan säger han och vill på sikt se en förbudslagstiftning om bruket av burka skulle öka.

Han säger att för honom är frihet ”att man får visa upp sig och inte skämmas för någonting!!!”

Man tar sig för pannan. Bruket av slöja i olika former har så vitt jag förstår ingenting med skam att göra. Man kan fundera över vilka typer av religiösa symboler som Fredrik tycker är OK och vilka som inte är det.

3 responses to “Desperat Reinfeldt

  1. Och så bör Plåt-Niklas ta av sig burken.

  2. Man undrar vad Thomas Funck skulle säga om det. Jag har faktiskt sett honom live i Ljusdals Folkets park. Då var jag fyra eller fem och blev mycket besviken på att Grodan Boll inte var en riktig groda.

  3. Och jag har sett honom på midsommarfesten i min gamla hemby Juniskär.

Kommentera

