Äventyr i kylan..

Kom hem från resa i går.  Ganska trött var jag och kallt. Hade fått rapporter om tjugo minusgrader och en halvmeter snö.

Först satt jag på Kastrup i onsdags kväll och väntade på ett plan som var försenat tre timmar. I Stockholm stannade jag över natten hos en av mina vänner sen gymnasietiden. Kom dit tre timmar senare än beräknat och när klockan var två på natten så hade vi ingen ork att prata mer. Fast vi hade mycket mer att säga. Får hitta på nån god anledning att åka ner till Fjollträsk igen.

Besökte Västerbottensdan på Grand presenterade mitt lilla nystartade företag för ett större antal kapitalister. Jag sa åt dem att jag behövde en mille direkt och tyckte att jag motiverade mig väl. Men ingen av dem skrev ut nån check inte. Vi fick käka Västerbottens buffe vilket verkligen kan rekommenderas om man är stadd i kassa. Själv blev jag bjuden. Passade på att få en kram av Lennart Holmlund som var där med lite andra kommunpolitiker.

Sen gick mitt plan klockan 21.15 så jag hann inte käka mig igenom allt. Tyvärr. Men när jag kom till Arlanda i ganska god tid så var också det planet försenat. en och en halv timme. Verkligen surt.

Det värsta var när jag kom fram till Umeå, klockan var halv 12 och det var kallt och mörkt. Bilen var översnöad och startade inte. Stendöd. Då dök Tor upp som räddare i nöden. Han körde mig in till stan och sen fick jag låna hans bil för att ta mig hela vägen hem. Så himla bra..

I dag var jag dit med två vänner och startkablar. Men det hjälpte inte. Äventyret slutade med att vi fick bogsera igång bilen.

En taxi chaffis i stockholm klagade på att folk var så egoistiska och inte brydde sig om nån annan än sig själv. Jag sa åt honom att han skulle flytta till Umeå för här hjälps vi åt. Och faktiskt. Jag hade nog inte klarat mig så bra utan hjälpsamma vänner från Umeå.

Kommentera

