Vaddå vår????

Såg att man kollade efter vårtecken i södra Sverige

I natt kom det en decimeter nysnö här uppe. Bara att fortsätta skotta och se till att skidorna är nyvallade. Tyvärr har den bäste draghunden gått och blivit halt. Han fick körförbud av veterinären i går och ska käka piller i tre veckor. Hoppas han blir bra igen, men är man en farbror på nio år så är man. Så nu har jag bara två som kan släpa runt mig i skogen ett tag framöver.

Men nu värmer åtminstone solen så det är hopp om en härlig vårvinter med många våfflor i Torrbergsstugan. Återkommer med rapporter och bilder så småningom…..

2 responses to “Vaddå vår????

  1. Vadå titta efter vårtecken i södra Sverige?
    Undrar om det inte är våta drömmar bara. På min gårdsplan (söder om Borås) har vi 55 cm snö fortfarande (mot 85 för några veckor sedan visserligen) så några tussilago eller nsödroppar förväntar jag mig inte förrän marken börjar titta fram lite här och där men talgoxarna har börjat pipa lite prövande förstås. Och visst ser jag fram emot våren . Är så hjärtligt trött på snö (här snöar det för övrigt lite försiktigt just nu – bah!).

  2. Britta Sethson

    I dag kom det ännu en decimeter.

    Kan man hitta nån abrovinkel så att man kan skylla på alliansen tro??

Kommentera

