I dag och i morgon Diiiistriktskongress i Västerbotten

Ja just så ska det uttalas här uppe. Med mycket tydlig betoning på första stavelsen. Ingen aning om varför jag tackade ja till detta men så är det. Ombud på diiistriktskongressen är jag i alla fall. I dag och i morgon pågår det.

Man får fara in till stan och göra sitt bästa. Många motioner är det så jag hoppas på en livlig debatt.

Framför allt blir det en viktig avstamp inför valrörelsen.

Kamratfesten struntar jag. Dottern är i Norrbotten på boxningsmatch så jag har lovat att hjälpa till med att fira den förväntade segern. Antagligen blir det en försenad våffelfest med hjortron o grädde efter någon veckas späkning för hennes del.

Ja hennes seger är väl ungefär lika väntad som valseger i höst för Mona Sahlin och gänget. Men utan fight så blir det inget. Varken i ringen i dag eller i vallokalerna i höst.

Återkommer med rapport sen då….

Kommentera

