Nya avgifter på apoteket

I går hade jag anledning att förnya mina recept. Gjorde det via universitetssjukhusets web sida. Det är så himla enkelt. Döm om min förvåning när jag fick följande svar i dag från sekreteraren på medicinkliniken.

Jag har tagit emot ditt mail och vidarebefordrat till Elisabeth för vidare
handläggning. Recepten sänds till apoteket. Det har förekommit att apoteket
vill ha 50:- i avgift men den ska du inte betala. Hänvisa dem i så fall
till oss.

Ja det är klart. riskkapitalet vill ha snabb avkastning. Själv går jag till Apoteket AB och hämtar ut mina mediciner. Fast när jag frågade dem på medicinmottagningen sa de trodde att detta förekom också på Apoteket AB

Undrar om detta förekommer på andra platser i landet.

Kommentera

