Det är mitt fel!

Det här vulkanutbrottet alltså. Och flygstoppet och allt det andra! Astmaattackerna också!

För exakt tio år sen ordnade jag ett jättekalas eftersom jag då skulle till att fylla halv-vägs till hundra. Värsta dagen i mitt liv. Min mamma gick bort på eftermiddagen och jag skulle försöka hålla skenet upp. Kusinerna hade rest dit från Gotland, svärföräldrarna från Jämtland och så där. Jag hade hyrt levande orkester och allt möjligt. Det bara gick inte att ställa in. Kommer inte ihåg så mycket från själva kvällen. Folk hade visst rätt trevligt har jag hört sen.

Nu började jag planera lite försiktigt för morgondagens partaj. Skulle jag våga eller skulle jag inte? Det kunde ju inte bli värre tänkte jag. Funderade lite på vilken katastrof som skulle inträffa.

Nu vet jag. Det blev vulkanutbrott i Island. och alla flygturer blev inställda. Min väninna får vackert stanna i Fjollträsk. Det var riktigt tråkigt. Men vi har lovat att bjuda varann på middag nästa gång jag är nere i den avkroken.

3 responses to “Det är mitt fel!

  1. Britta Sethson

    åsså stanna syrrans bil i Hörnefors grrrr

  2. Tur att du inte fyller år på valdagen! Grattis, förresten.

  3. Britta Sethson

    Tack för gratulationen

    Ja du har rätt. Det var verkligen tursamt!

Kommentera

