Nu är jag snart bidragstagare!!!!!!

Jag har fått beviljat ett sk professorsmeriteringsbidrag. Det innebär att  universitetet i sin oändliga godhet ger mig ett antal månader som jag får använda till forskning helt enligt eget huvud. I slutändan dvs i slutet av 2011 förväntas jag vara färdigmeriterad till professor. Det blir som plåster på såren efter åratal av diskriminering och liknande för ett antal kvinnliga docenter.

Men helskotta

Det är ju ett BIDRAG!!!!!!!!!

Är jag i utanförskap då?????  Får jag betala högre skatt då??? Ska jag skämmas nu??????

3 responses to “Nu är jag snart bidragstagare!!!!!!

  1. anders nilsson

    Stackars dig! Men du har helt och hållet dig själv att skylla, det lär oss samtidens katekes, eller hur? Ja, vi hör ropen skalla, Skämmes, skämmes ta mäg f–n!

  2. Britta Sethson

    Ja visst är det synd om mig

    skämt åsido

    Om bidragen är tillräckligt stora så är de fina!

    Exempel: Se på kungafamiljen. De är nog landets högsta mottagare av försörjningsstöd. Och ändå har de mage att begära mer pengar för att kronprinsessan ska gifta sig med en ockelbyggare!

  3. Jonny Disenfeldt

    ”forskning helt enligt eget huvud – plåster på såren ” — jaha – vad ska man säga ? Det svider i oss arbetares plånböcker som ska betala för dina eskapader…

Kommentera

