Vårtecken!!

I morse när jag tog min tidiga skidtur på skaren med hundarna uppe i berget så brusade det svarta smältvattnet i bäckarna och på många ställen fick jag kryssa förbi bara fläckar med grus på skogsbilvägarna.

När jag kom ner till byn igen gladdes jag av storspovens rop ute på ängen, som fortfarande är rätt snötäckt.

Vi hade sen körsöndag med kören ChorAll inne i stan och vi repeterade alla vårsångerna. Sköna maj, vintern ra, våren kom en valborgsnatt….. etc

På kvällen gick jag på musiksällskapets vårkonsert på Norrlandsoperan och hörde en helt fantastisk cellist: Svante Henryson. Det var bland annat uruppförande av hans nyskrivna ”Cello Concerto nr 2”. Stående ovationer och mina vänner från mellanamerika som följt med ropade Bravo. Han framförde ett extranummer och jag måste erkänna att det var inte långt till tårarna för min del!

Jag bara säger det; VILKEN DAG! Och snart är det första maj, första maj varje sliten kavaj………

Kommentera

