Vit mössa!

I dag har jag fått min vita mössa. Fram sitter ett märke som det står SAS på, svenska arbetarsångarförbundet. Vår kör är inte ansluten dit men kanske borde jag bli enskild medlem.

Fasen så stolt jag är över min vita mössa. När jag tog realen för en vansinnig massa år sen så lånade jag syrrans gråa mössa. Sen när jag gick ut gymnasieskolan 1969 skulle man inte ta på sig nått så borgerligt som en vit mössa. När jag disputerade hade man ingen promovering i Umeå. Alldeles för rött universitet på den tiden. Så någon lagerkrans har jag inte heller. Spelar ingen roll. Ingenting slår den här vita mössan som nu pryder min hatthylla här hemma.

Kommentera

