taggiga rosen..

När nu datorn var på rep och jag jobbade dag o natt fick jag trots allt lite tid över. Lyssnade på en några år gammal cd av Pugh, vinn hjärta vinn

dikten Taggiga rosen vill jag ge till er…

Säj va bär du för vapen
där i Rom eller i Helsingborg
Jag ser fram emot kampen
känner ingen skräck känner ingen sorg
alla vet du vinner lätt
men vänta inte nån reträtt
jag vill se dina vapen
här och nu på ett öppet torg

se den glödande rosen
rödare än ett öppet sår
en vinter en vår
sen spirar den blomman igen
lika trotsig vartenda år
kan du känna som ett ljus
under akska sten och grus
se den blödande rosen
lika trotsig vartenda år

se den taggiga rosen
lika trotsig vartenda år

********

Ja inte vet jag vad Pugh menade exakt. Däremot vet jag vad jag själv lägger in i denna dikt. Kom igen nu alla i partiet. lite mera glöd kan man önska!

2 responses to “taggiga rosen..

  1. Hej, taggiga rosen! Du har varit tyst i så många dar att jag nästan blev orolig. Men nu har jag ju fått förklaringen.

  2. Britta Sethson

    Hejsan Enn
    tack för omtanken
    Anledning till oro finns dock. Jag jobbar för mycket….

Kommentera

