Vi är bra på att lyssna av, sa en moderat i radion i dag….

Jag studsade till…. Var det inte för att man inte lyssnade på universitetskansler Anders Flodström som han beslutade att självmant avgå?????

Flodström säger:  Jag kan inte stå bakom det system som regeringen vill införa. Det ligger för långt ifrån ett system som jag tror på och från Högskoleverkets förslag som är förankrat i sektorn och bland studenterna. Jag kan därför inte vara den drivkraft som Högskoleverket behöver för att införa det nya kvalitetssystemet. Men jag hoppas att Sveriges nya kvalitetsutvärderingssystem anpassas till övriga Europa. Det är en förutsättning för att svenska högskoleutbildningar ska vara internationellt konkurrenskraftiga.


Kommentera

