Om att visa kärlek i vardan

Satt flygplatsen och väntade på avgång i morse. Skulle till Lissabon och jobba i en forskningspanel.

Mitt emot satt en mamma och hennes lille son. Diskussionen rörde om väskan skulle försvinna i bagage-transporten

Mamman sa: Men det spelar ju ingen roll med en väska. Bara jag har kvar dig!

Ingen tillgjordhet inget tjafs….. Bara en outsäglig värme. Och grabben fick bekräftat att han var älskad.

När kommer vi alla ihåg att visa kärlek till våra närmaste…….egentligen. Själv ska jag i alla fall försöka bli bättre på det

5 responses to “Om att visa kärlek i vardan

  1. Eva Hillén Ahlström

    Så sant!

    /Eva

  2. anders nilsson

    Märkligt, jag har skrivit en kommentar på en annan maskin och där dyker den upp som kommentar på din sida, Men från den här maskinen så syns den inte oavsett vilken av 5 olika browsers jag använder? Hmmm, ger det lite Truman story-känsla eller…

  3. anders nilsson

    Det jag skulle ha sagt är i alla fall. Man kan bygga en hel världsbild på den sortens iakttagelser om världen. Om man förmår se den verkliga världen och sätt ord på det man ser så sker det. Väldigt vackert skrivet Britta.

  4. Du är redan grym på att visa kärlek, få barn har förmånen att känna sig så älskade som dina.. Ha det bäst i portugal

    KÄRLEK!

  5. Britta Sethson

    tack för orden det värmde i ett redan hett Portugal

Kommentera

