Man går från klarhet till klarhet..

Vi håller på och målar om huset. Rättare …  min man målar på huset. Jag tvättar, lagar mat och ställer fram på bordet, rensar rabatter, plockar bort grejor så det ser snyggt ut och går ut med hundarna och spanar efter blåbär och hjortron…..  just så är det…  Trodde ni inte va!!!

Så ville han att jag skulle köpa Thinner. På OBS letade jag förtvivlat efter den önskade varan. Stod där med en flaska förtunningsmedel och undrade vad det kunde vara. Då begrep jag!!!

Thinner är ju ett engelskt ord och borde inte uttalas som det gör i Sverige. Som TINNER alltså. Ungefär som man uttalar solution som man använder till att laga cykel däck…   ja inte jag då men min man lagar cykeldäck som det är hål på….

Thinner = förtunningsmedel. Så nu vet ni det!

Kommentera

