Myrdal angående Littorinaffären

läs detta

sen går vi ut och diskuterar sakfrågorna och ser till att vinna valet

15 responses to “Myrdal angående Littorinaffären

  1. Jonny Disenfeldt

    Skulle inte ens ta i herr Myrdal med en tång… en diktaturivrare av högsta rang…

    • Britta Sethson

      Vill göra ett tillägg kommentaren

      i skolnämnden som jag sitter i i Umeå kommun har vi i (s) absolut majoritet tillsammans med vänsterpartiet. Vi skulle kunna göra exakt vad vi vill. Men det händer nu och då att oppositionen har bra förslag. Då väljer vi att lyssna på dem och stödja deras förslag.

      Så ska det vara i en demokrati. Alla måste få komma till tals. Man ska lyssna på de kloka ord som kommer oavsett från vem. Kan man åstadkomma breda lösningar är det bra.

      Men i Jonnys värld är en del människor onda. Dessa ska man aldrig lyssna på enligt honom. Skrämmande människosyn.

  2. Britta Sethson

    Men det har väl inte med det här att göra. Hans synpunkter i denna fråga anser i alla fall jag är relevanta.

  3. Jonny Disenfeldt

    Jag antar att du skulle vilja lyssna till Stalin, Hitler, Pol pot, Mao etc etc . Naiv människosyn du har.

  4. Britta Sethson

    Har ingen aning om varför du jämför Jan Myrdal med dessa herrar…. det hör inte hit heller. Har faktiskt läst en del av både Stalin, hitler och mao. Pol Pot har jag inte intresserat mig om på det viset. Det var inte mycket man höll med om där inte…. Jag är vuxen nog att våga läsa både det ena och andra och bilda min egen uppfattning.

    Jag tycker bara precis som Lars Boden att det var kloka synpunkter i frågan om Littorinaffären. Men du Jonny vill inte ens diskutera vad som stod i länken. Bara direkt utgå ifrån att det var fel eftersom du hade en förutfattat mening.

  5. Jonny Disenfeldt

    Att till och med herr Myrdal kan yttra något vettigt … ja tänk vad imponerande …han är ingen husgud i mitt hem oavsett … han är insignifikant pga sitt livslånga kämpande för allsköns diktaturer.

  6. Britta Sethson

    Personligen har jag inga husgudar alls.

  7. Well. Jag skulle inte jämföra vare sig Littorin eller Myrdal med Hitler etc (känns ungefär lika långsökt). Förövrigt antar jag att det är ett bra sätt att avväpna och förnedra en motståndare igenom att säga att ”du/han är ju inte bättre än Hitler/Stalin. Vilket i min värld är en ganska grov anklagelse. En insinuation om att någon är för folkmord och etnisk rensning. Taskigt som f-n.

    Myrdal har en poäng i att skadeglädjen skymmer sakfrågorna och det är ju sakfrågorna som Reinfeldt så framgångsrikt lyckas undvika att diskutera hela tiden.

  8. Jonny Disenfeldt

    De enda som varit intresserad av Littorin i det här sammanhanget verkar vara socialdemokrater som desperat försökt vinna politiska poänger.
    Det framkommer tydligt för de som läst de senaste veckorna på S-blogg.

    Bedrövligt.

    Eftersom de rödgröna saknar hållbar politik har de famlat efter andra halmstrån verkar det som.

  9. Instämmer helt med Chris B.

    Ganska imponerande att föra en politik som egentligen går ut på att dölja och undvika att diskutera. Jag upplever att alliansen ofta lägger ut dimridåer och gömmer sig bakom sövande ord.
    Tom Littorinaffären förvandlades till retorik, dimridåer och mediajippo.

  10. Britta Sethson

    Chris: ja du har lyckats se poängen med Myrdals inspel. Borde inte varit så svårt även för andra.

    Jonny: Det är så att vi har en del borgerliga debattörer här i Västerbotten som försöker förlänga Littorin affären genom att kasta över skiten på (s). En av dem heter Edvard Riedl och det är ingen hejd på hur långsökt han är i diskussionen.

    (s) har en hållbar politik. Vi väntar fortfarande på alliansens valmanifest.

    Gydvan: Så sant.

  11. Jonny Disenfeldt

    Tja, vem var det som låg bakom den förra förtalskampanjen mot Fredrik Reinfeldt , det var någon på Sveavägen …

    http://svt.se/2.45952/1.545976/s_medger_fortalskampanj_mot_reinfeldt&lid=aldreNyheter_555548&lpos=rubrik_545976

    Vad gäller Littorin finns det ingen skit att kasta, endast förtal i nuläget.
    Det är ett påstått moralbrott som oavsett skulle vara preskriberat.

    Själv skulle jag leta bland ex-frun’s nya kriminella pojkväns kontakter (med tanke på den smutsiga vårdnadstvisten) om man är intresserad av att leta ursprunget, för inte är väl folket på Sveavägen dumma nog att dra en likadan vals igen … ?

    • Britta Sethson

      Till Jonny: Min avsikt var inte att gräva vidare i diverse snaskiga affärer rörande politikers ev övertramp. Min avsikt var att peka på hur förödande det är för den politiska diskussionen och för demokratin. Det verkar inte som du förstått det. I stället fortsätter du och gräver och gräver i dyngan. Man kan undra varför!

  12. Jonny Disenfeldt

    Det var bara en kommentar angående ditt ordval ”långsökt” ovan.
    Det är inte något vidare långsökt tyvärr.

    Fel begås av människor och det går givetvis ut över den demokrati vi har.

    Det värsta är givetvis de exempel på röstfusk vi sett begås i allmänna val men inte långt efter kommer de rena lögner som olika partiers representanter kommer med , ju närmare valet, ju värre lögner , det är den trista sanningen. Ungdomsförbunden brukar vara värst i det här sammanhanget men det är oroväckande att se att lögnerna blir allt mer och mer vanligt förekommande bland till och med rikspolitiker.

  13. Britta Sethson

    OK
    Jag gillar verkligen inte röstfusk, lögner i politiska debatter eller smutskastning. Det kanske vi kan enas om att det är dåligt Jonny-

Kommentera

