Om hundvalpar och familjeekonomi…

Min granne Diana har tagit valpar på sin tik. Det blev nio stycken. Än så länge har hon bara sålt fyra och ska behålla två själv. Det är alltså tre kvar. Själv hade jag tänkt köpa valp, hund eller para min egen tik i höst. Tyvärr har jag inte tid eftersom vi ska bygga nytt hus i Ede, Hammerdal. Första nya huset i samhället sen 1994 var det nån som sa ….. (ska visa bilder på huset när det börja vara ett hus!)

Jag pratade med en annan uppfödare i dag, Annica på Nordvikens kennel eftersom jag hade preliminärtingat en valp hos henne och var tvungen att säga nej tyvärr. Hon säger att det är likadant i hela landet. Folk sitter med sina valpar och har svårt att hitta valpköpare. Inte heller vill man sälja till vem som helst. De ska ju få de bra de små liven.

Undrar vad det beror på? Folk har ju fått mer pengar i alla fall en del. Kanske inte de som annars köper valpar! Jag och Diana undrar om folk har blivit mer egoistiska. Är det nån som har en ide om varför?

Sugen på valp kolla här. Finns ingen bättre familjehund än samojed.

4 responses to “Om hundvalpar och familjeekonomi…

  1. Tur jag inte bor i närheten 😉 Bilden på kull nr 4 slår knock på en ….

  2. Britta Sethson

    Ja hon har en köpare som har åkt ända från Norge…. så avståndet behöver inte vara nått problem

  3. Nä, hade jag varit seriöst intresserad så hade det inte varit något avstånd. Skulle jättegärna vilja ha hund men det är tidskrävande och den tiden har jag inte. Brukar ofta låna/passa vänners hundar vilket ibland är ganska bekvämt. 🙂
    Men det är underbara bilder du har länkat till.

  4. Britta Sethson

    Kanske är det det som är problemet. Folk som har jobb jobbar nästan ihjäl sig. Folk som inte har jobb har inte råd.

    Låt oss skylla allt som går på allianspolitiken och ökade klyftor. Hehe

Kommentera

