På valpbesiktning med fem valpar

Jag hjälpte Diana till veterinären för ombesiktning av fem valpar. Om nån har provat att proppa in fem tio-veckors samojedvalpar i baksätet på en bil så kanske ni vet vad jag menar.

När alla fem kommit in så smet en av dem ut igen. Till sist fick jag krypa in och fösa in allihopa framför mig och Diana stängde dörren och jag fick klättra över till framsätet. Rätt stor gymnastisk ansträngning för en gammal tant.

Perfekta valpar konstaterade veterinären så småningom och vi kunde åka hem. I kväll kanske hon säljer en till valp och då har hon ”bara” två valpar kvar till salu eftersom hon tänker behålla två. Det är verkligen fina valpar och alla hittillsvarande valpköpare är supernöjda.

I morgon bitti läser jag riksrevisionsverkets rapport om förtidspensioner. Det lilla jag läst än så länge är intressant och viktigt.

Kommentera

