Att knacka dörr i sosseland..

I går och i dag var vi på Ersboda och knackade dörr och lämnade över rosor till förstagångsväljarna. Gå och rösta sa vi. (jag var bara med i dag eftersom jag hade kören i går)

I nio fall och tio så sa folk. ”Men vi röstar på er, hela familjen. Klart vi ska rösta den 19e.”  Ta med alla släktingar och vänner sa vi,

Moderaterna var ute i går på Ersboda också. Tydligen hade de med sig Filippa R. En partikamrat hade hört att det ringde på dörren och sprungit och öppnat. Hon sa att hon fick en ”nära döden upplevelse”. Utanför stod Fillippa och Edvard R (deras första namn i landstinget) Bakom stod en hel skock med moderater så där tjugo stycken. + TV4.

Det kan inte ha varit lätt för dem att knacka i ”sosseland”. Många slog bara igen dörren. Moderaterna gick i flock och knackade. Vi går två och två och hinner med så där 500 till 1000 dörrar per kväll. Kanske måste de skickas på utbildning hur det går till att jobba i en folkrörelse. Möjligt att de vinner i riksdagsvalet ….   men knappast i Umeå.

6 svar till “Att knacka dörr i sosseland..

  1. Jonny Disenfeldt

    ”Många slog bara igen dörren. ”

    Är det så man är som människa om man är socialdemokrat ?
    Helt stängd för att diskutera och ta del av andras åsikter ?
    Är man så osäker på sig själv ? Stackars människor.

  2. Du det är lika för oss om vi kommer till en alliansare…

  3. Jonny Disenfeldt

    Det var trist att höra, hos mig är såväl kommunist, SD’are , SAP’are etc välkommen att diskutera politik.

    Men då förstår jag nu att du tycker det är trist att sosselandets invånare ”slår igen dörren” för de med alternativa politiska budskap… eller ?

    Det framkom liksom inte i ditt originalinlägg…

  4. Ja det är tråkigt om folk inte är öppna att diskutera alternativ. Själv har jag inga problem med det. Det är bara det att jag bor i ett skogsbryn så det kommer inga valarbetare till mig.

    Men det finns folk som tycker att det är obehagligt. Det får man respektera

    Sen var det väl så att det här inlägget var lite på skämt. Du verkar tolka allt jag säger så fruktansvärt bokstavligt.

  5. Jonny Disenfeldt

    Tolka och tolka, jag är en duktig observatör 🙂

  6. nu var du riktigt underhållande.

    Jaja

    Jag skulle kunna ägna två timmar åt varje inlägg. Så det aldrig fanns en chans att misstppfara. Nu gör jag inte det. Men spelar roll. Det finns ju alltid möjligheter att diskutera saken. Med lite humor i bagaget så går det bara bra. hehe

Lämna en kommentar