Trattkantareller

Trodde inte jag skulle hinna plocka några i år. Förkyld och eländig som jag varit. Sen kom vänner i går och vill plocka. Okey sa jag vi går väl ut…….

Det var minusgrader och lite snö på backen. Men vi hittade massor ….  lättplockade eftersom de var frusna. Det var bara att bryta av knippe efter knippe.

Saliga blev vi.

I dag sprang jag ut igen en timme och plockade en hel del mer…..  Nu har jag så jag klarar mig och kan ge bort burkar med torkade svamp till de som inte orkar eller kan springa i skogen som jag…

När vi flyttar till Jämtland om några år kommer jag att sakna min kantarellskog… Men jag får väl leta reda på en ny där i Hammerdalstrakten!

4 responses to “Trattkantareller

  1. Eva Hillén Ahlström

    Men så härligt!

    Och jättevälkommen till Jämtland när det är dags 🙂

    /Eva

  2. Det blir när jag är en glad pensionär om några år. Få se när det kan bli eftersom det går rykten om att pensionsåldern ska höjas. Men huset är snart klart…. Det är ”bara” uppregling, isolering, spika på innervägger, göra loftgolv. bygga upp en trappa. bygga kök, lägga fina golvet och göra toa!tvätt. Till sommaren bygger vi altan så vi kan sitta och kolla på hjortronmyrarna och Edesjön… Det är högt läge så vi hoppas att det ska fläkta bort myggen.

    I fjällen finns i alla fall gott om gula kantareller så det får väl duga då

    Jämtland är fantastiskt….

  3. Eva Hillén Ahlström

    Jo, dom gula är snäppet godare än trattisar. Men sådana hittar jag bara på Konsum. 🙂

    Det kanske är tur att det är några år kvar till flytten eftersom det var några ”bara” kvar. 🙂

    Och nog är Jämtland fantastiskt!

    /Eva

  4. Låter fantastiskt härligt det där, man blir lite avundsjuk,.

Kommentera

