Lacrimosa av Preisner

Om ni inte hört detta fantastiska stycke musik så var det verkligen på tiden. Sumi Jo har en helt fantastisk röst eller hur. Preisner skrev ju Reqiuem for my Friend som ett sorgearbete när bäste vännen avlidit i en bilolycka.

I går var jag publik till min älskade dotter hos sångpedagogen. Hon håller på och studerar in denna oerhört vackra och smärtfyllda sång. I går hade hon inga problem att exakt pricka höga C med ordentligt tryck och klang i rösten. Jag har fortfarande knottror på armarna.

3 responses to “Lacrimosa av Preisner

  1. Underbart musikstycke och vilken röst.
    Om jag hade haft en dotter som sjöng detta så hade jag sannolikt brutit ihop av lycka och stolthet så jag förstår att du fortfarande har knottror på armarna 🙂

  2. Sumi Jo är en av de allra främsta sopranerna. En del tycker att hon är för bra…

    Här sjunger hon bred dina vita vingar

  3. Puss påre mamma 🙂 och jag blir ganska knottrig jag med när du sjunger Brecht

Kommentera

