Klart att det ska vara rättvist. Det vet i alla fall mina hundar

I morse, efter den sedvanliga skogspromenaden skulle jag styra in de tre samojedhundarna i hundgården. För att de ska känna sig glada och hemmastadda är det obligatoriskt med var sitt tuggben. Eller knäckebrödsbit. Nu var lilla söta tiken väldigt sugen och lyckades knipa två tuggben. Ett tappade jag i allmänna villervallan straxt efter att hon redan fått ett av mig

Klart att han blev sur den stora hannen från kennel Great. Han blev ju utan. Han smet fort som ögat ut bakom ryggen på mig och upp i skogen och hoppade ett tag. Till sist kom han tillbaka och med hjälp av tre knäckebrödsbitar lyckades jag muta alla tre att stanna i hundgården.

Till och med hundarna är helt på det klara med att det ska vara rättvist i deras värld. Nått annat duger inte.

3 responses to “Klart att det ska vara rättvist. Det vet i alla fall mina hundar

  1. Men det är väl det jag sagt hela tiden😉 ? T.o.m en hund är klokare än en allianspolitiker.

  2. Hahahahahaha … hihihihihi🙂
    Trevlig helg, Britta och Gydvan!
    /Eva

Kommentera

