Skickade ett brev till kriskommisionen!

Hela havet stormar; skrev därför i ilskan följande text till kriskommisionen

********************************************************************************************

Först ut var Östros. sen kommer Sahlin. sen kommer Österberg

Alla synes de springa efter moderaterna och härmar deras politik i skattefrågan och i frågan om a-kassan. Inte ens partistyrelsen var informerad så vitt jag vet. Inga kongressbeslut eller förslag från rådslagen ligger till grund. Eller har jag missat något.

Vad är meningen med partiet och gräsrötter och alla vi som försöker kämpa i vardan med den politiska debatten

Personligen ställer jag upp på kongressbeslut och annat. Men jag ställer inte upp på frispelande Östros Sahlin eller Österberg.
Valseger 2014 blir ett dåligt skämt

********

En så tydlig omsvängning av politiken kan inte ske före nästa partikongres. Den kommer 2013 och tills dess har vi tid att ordentligt diskutera hur vi ska ha det i partiet. Eller är vi inte en demokratisk folkrörelse längre? Har vi någonsin varit det??

Socialdemokratiska Arbetarepartiet behöver byta ut hela sin ledning! Sen må hela partiet ta ställning till partiets framtida profil. Det är inte det att jag har något emot att ompröva olika politikområden. Men jag ställer inte upp på dekret uppifrån.

Lyssna på rörelsen sa Tage Erlander en gång. I stället förklarar man krig på LO och stora delar av gräsrötterna.

5 responses to “Skickade ett brev till kriskommisionen!

  1. Vad skriver/säger Österberg? Jag har missat något.

  2. Han ansluter sig till Sahlins linje i frågan om a-kassan som en omställningsförsäkrning med bortre parantes. men med högre ersättning från början och sen successiv avtrappning Det var på nyheterna i morse,

    Jag skulle vilja diskutera frågan om en helt ny myndighet som tar hand om rehab, utbildning/omskolning a-kassa sjukkassa. I gott samarbete med landsting, fack och arbetsmarknadsutbildningarna exempelvis. För att diskutera detta krävs tid och bra sakkunniga. Såna har vi i rörelsen. Onödigt att gå ut och peka med hela handen nu.

    Jag skulle vilja få bort stuprören i nuvarande försäkringsmodell. Först därefter kan man börja diskutera nivåerna. tycker i alla fall jag.

  3. Aha, ja det här ständiga lappandet och lagandet leder ingen vart. Förstår inte handlings/tankeförlamningen som drabbar erfarna medlemmar. När vi skapade ATP så rev vi ut det gamla tänkte omvälvande nytt och tog strid för det, så skarpt så att tom den gamle folkpartisten slöt upp kring förslaget. Men sedan tror jag att a-kassan måste bli en medlemsförsäkring dessutom. Det skapar solidariteten i den.

  4. Sveriges minsta parti har just kammat hem 400 000 kronor i etableringsbidrag fr n en statlig delegation mot l fte om att inte st lla upp i val under 2007. Den f rordningen om statsbidrag f r kvinnors organisering 2005 10989 9 som delegationen ska f lja stadgar tyv rr i klarspr k att bidrag inte f r l mnas till politiska partier eller deras kvinnof rbund .

Kommentera

