försenad julklapp…

I förrgår på jobbet kom en av utbytesstudenterna från Sri Lanka upp på mitt kontor. Han har utsett mig till reservmorsa. Så jag fick en kram och en önskan om gott nytt år. Vi pratade lite om allt möjligt. Han hade varit lite orolig i början av höstterminen 2010 eftersom han kommit efter med studierna då han anlände några veckor in på terminen. Nu gick det bra och han hade klarat allt precis som han skulle. Jag sa till honom att det var precis vad jag sagt åt honom i början..   att han skulle fixa det bara han tog det lugnt och inte stressade upp sig.

Jag frågade om han inte tyckte det var kallt. Det var ju ändå -14 grader den dan. Nej då nu var det helt OK. Det hade ju varit kallare förut. sådär -30 grader. Jag undrar vad hans släkt i Sri Lanka skulle tycka om fjorton minusgrader!

Så fick jag en liten present i form en mässingsminiatyr av hans hemö och vi kramade om varann igen och han försvann till nästa kurs…. Strålande glad som vanligt.

 

2 responses to “försenad julklapp…

  1. Härlig berättelse. Jag upptäckte att jag log när jag tog del av den. Små guldkorn i vardagen som också glädjer läsaren. Tack!

    /Eva

  2. vi har också kommit fram till att han ska få vara med på årets första middag i gruppen. vi brukar träffas och laga mat från något utvalt land… så har vi lagat mat från bland annat Eritrea, Indien kina. italien grekland. Kanske ska vi ta Sri Lanka denna nästa gång

Kommentera

