Nya vindar i samhället, ny typ av TV. Osmakligt!

Satt och slötittade på ett tv program häromkvällen. Den hemlige miljonären tror jag det hette.

Det var en rik kille, Ola Lauritzson,  som klädde ut sig och utgav sig för att vara någon annan och jobbade som volontär i olika frivilligprojekt i Stockholm. Han träffade folk i soppköken och prostituerade och lite av varje. Han verkade uppriktigt häpen att det var som det var, men försummade inte att göra reklam för sina böcker om GI-metoden, Hela tiden pratade han om sina böcker och visade till och med upp dem.

Sen på slutet så satte han på sig fiiiiina kostymen och tog med sig några penga checkar och delade ut sina allmosor. Kan inte tro att det sved i skinnet och antagligen fick han fram så mycket reklam att han fick kränga tillräckligt mycket böcker om GI-metoden att det gick jämt upp.

Usch. Är det så det ska vara nu framöver? När högern har monterat ner trygghetssystemen så ska vi ha välgörenhet på TV på bästa sändningstid. Och så får överklassen visa upp hur duktiga och medkännande de är!

Stoppa världen jag vill hoppa av!

4 responses to “Nya vindar i samhället, ny typ av TV. Osmakligt!

  1. Pingback: En stilla lördagsbetraktelse… « reflektioner och speglingar II…

  2. Hav tröst!

    I nästa program uppträder Sveriges fastighetsdrottning Wonna I de Jong som började som invandrare från Polen med två tomma händer och nu är miljardär! Hon var också med i programserien Jakten på lyckan där hon förevisade sitt kontant för 34 miljoner inköpta slott, sin ring med sjukaratig diamant och sin plånbok sprängfylld med femhundringar. Nya ideal för svensk arbetarklass som bör inspirera till förnyelsen av vårt parti!

  3. Henning

    Jag tror att jag avstår från att kolla på det där. Jag blir bara illamående!

  4. Jag får fullständiga spel när jag hör folk som vill försvara välgörenhet.
    Vi är på väg att närma oss det samhället, tyvärr.
    Att skylta med sin välgörenhet tycker jag bara är ett sätt att självförhärliga sig själv på bekostnad av svagare grupper.
    Hur tänker folk när de ser sådana här program?
    Har sett något amerikanskt program där de bygger om hus där invånarna ska stå och gråta av tacksamhet när allt är klart men hallå….

Kommentera

