Jag säger ja till Håkan J och till Karin J

Så himla bra.

Blir detta kongressens beslut kommer det att bli roligt med politiken igen. Jag ska genast införskaffa Håkans nya bok och läsa och fundera och …

Hjärtat bultar av spänning och lycka…

 

Ps så här någon vecka efter….  det var naturligtvis Ingemar Göranssons nya bok med en intervju med Juholt som jag var ute efter. Hade fattat lite fel där. Men nu har jag boken. Bra för föreningens studiecirkel framöver.

11 responses to “Jag säger ja till Håkan J och till Karin J

  1. Jag med. Jättebra om det håller hela vägen!

    • Ja jag ser inga andra alternativ i och med att Lena S aldrig blev påtänkt och att Thomas Eneroth tackat nej och att Paggan har tackat nej

      Detta är ett mycket bra val enligt min ringa uppfattning! Ingen kompromisskandidat som blev över..

  2. Jag vet inte så mycket om någon av kandidaterna men jag hade trots det hellre velat ha Anna J från Göteborg eller Eva Nordmark istället för Carin J.
    Det lilla jag vet och har hört om Håkan J är positivt.
    Jag hoppas att Lena S kommer att finnas på en framträdande position

    • Jag träffade Karin Jämtin under valrörelsen i Stockholm.

      Lite löjlig kan jag kosta på mig att vara nu. Men en ”riktig” socialdemorkat ska ha varma ögon. Det har hon!

  3. Pingback: Juholt – vill göra Sverige varmare och mer solidariskt! « Ett hjärta RÖTT

  4. Ja, jag tror också att det här kan bli väldigt, väldigt bra. Även om Lena Sommestad har varit min personliga favorit till partiledarskapet. Wow, kändes det också när Carin Jämtin presenterades som valberedningens kandidat till partisekreteraruppdraget. Jag har alltid tyckt mycket bra om henne.

    /Eva

  5. hahaha, jag älskar det där med ”varma ögon”

  6. Också jag ställer upp för de båda J:na.

    Lena Sommestad hoppas jag också får någon roll, men ska lilla Uppsala län få in henne i partiledningen – VU eller PS – måste sannolikt någon annan kliva åt sidan. Jag bedömer henne dock vara en stark kandidat för en plats i partiets programkommission. Hon är en sån där som tar ut kurs – och rätt kurs – åt vårt parti.

  7. Jag hoppas att Lena Sommestad får rollen som finanspolitisk talesperson i Socialdemokraterna och/eller blir den som kommer att utforma S nya/förbättrade energi/klimatpolitik.
    Naturligtvis så ska Lena S ingå i partiledningen, det är lika självklart som att solen är gul och att choklad är gott🙂
    Ett av Lenas stora +(där är fler +) är att hon tilltalar medelklassen (egentligen alla grupper) och jag tror S kan bli heltäckande med Lena som en av frontfigurerna.

    Och nu har jag försökt att se Carins ögon via intervjuer och håller med, där finns värme😉

  8. Hej alla
    Det är många som är glada åt de nominerade. Hoppas verkligen att det inte blir någon fraktionsstrid på kongressen. Den tiden måste vara förbi. Håkan J är så nära socialdemokratins mittenfåra man kan vara. Eftersom vi har varit på högermarch rätt länge i partiet så är det en del som tycker att han är vänster. Men socialdemokratin är ju en vänsterrörelse så det är väl som det ska vara.

    Själv har jag varit i Gävle-Sandviken under helgen och bland annat firat min faster Karin som just fyllt 92 år. Hon har värme i hela kroppen hon.

    I Gävle ville man ha haft Lena Sommestad och det hade också Arbetarebladet kampanjat för

Kommentera

