Familjekväll med Melodifestivalen

Jag var i Gävle i lördags kväll. Hade lite släktträffar att ordna med. Min svåger Håkan och hans sambo åsså jag kollade på Melodifestivalen

Vi hade en egen betygsskala vid poängsättningen. Den går efter devisen att det är roligare att sätta minuspoäng på det som vi tycker är riktigt uselt. Så vi sa våra poäng och sen räknade jag ut ett medelvärde. Vår rankinglista blev inte ens i närheten av slutresultatet i TV men roligt hade vi!

Här är den:

1) The King med Playtones             +3 poäng
(Jag gillade särskilt flygvärdinnorna som var kör)
2) Oh My God med The Moniker:  +2,7 poäng
Leaving Home med Nicke Borg: +2,7 poäng
4) I´m in love med Sanna Nielsen: +1 poäng
5) Spring för livet med Sara Varga: +0,5 poäng
6) 7 days and 7 nights med Brolle: 0 poäng
(att han kom så högt berodde mest på att han har en samojedhund hemmavid
och rätt bra sångröst)
7) Popular med Erik Saade: -1 poäng
(han var ju i alla fall ung och söt och rätt energisk; någon sångröst har han ju
inte att skryta med)
8.)E de fel på mej med Linda Bengtzing): -3,3 poäng
(vi kunde faktiskt inte skilja den här låten från någon av de som glada Linda
ställt upp med tidigare, så det kändes rätt så tjatigt)
Me and my drum med Swingly: -3,3 poäng
(var var melodin undrade vi hela tiden)
10) In the club med Danny Saucedo: -5 poäng

Programledarna och de där mystiska läkarna: Ja vi fick gå utanför skalan här för att sätta betyg: -10 poäng. Jag får citera min  mamma Dagny: Man var tvungen att kittla sig under armarna för att skratta där.

Bästa låten var i alla fall pausmelodin med Nanne Grönvall och company. Varför fick vi inte rösta på den? De var helt i sin egen klass.

Nu återstår att se vad som händer i den stora finalen någon annanstans.

Varför kollar man på detta undrar jag ibland. Botten är ju nådd för länge sen. Ja men man kan ju inte vara helt borta när skiten ska diskuteras på fikat på jobbet.

Kommentera

