Ge mig ett S; Ge mig ett A; Ge mig ett I; Ge mig ett K; ge mig SAIK SAIK SAIK

Ja så vann laget i mitt hjärta SM-guld i bandy.

Den här sången passar bra:

Ett Sandviksgäng ett sandviksgäng det är ett gäng som tar tre poäng
Ett Sandviksgäng ett sandviksgäng det är ett gäng som tar tre poäng
Och tar de inte tre poäng så är det inget sandviksgäng
Ett Sandviksgäng ett sandviksgäng det är ett gäng som tar tre poäng

Ett av de heta diskussionsämnena på familjefesterna runt jul var huruvida påhittet av sargen var bra eller dåligt.

Min farbror Sigurd hävdade bestämt att det förstörde hela tjusningen med sporten. Man kunde inte åka upp längs sidolinjen längre på samma sätt. Å andra sidan slapp man ju alla inslag när bollen åkt över sidolinjen,

Kommentera

