Impuls

Ordnade en workshop i mitt favoritämne, elektrokemi, på jobbet i onsdags.

Det var intressanta föredrag som berörde allt från utveckling av elektroder för industrin till fotosystem II och alla redox-par där. Prof Lasia från Canada var där  och gav oss detaljer i vätgas adsorption på palladium. Sen undrade han om jag inte skulle åka till Kroatien i början av juni på ett elektrokemimöte där. Det är bara fyra dar sa han…..

Jag tror inte det sa jag, men sen kollade jag på vart det skulle vara!

http://www.maistra.com/Accommodation/Hotels/Istra_Rovinj/Photo_Gallery

Så nu är jag på väg dit; dottern sa att det där är ju det bästa med ditt jobb att du får åka till såna där platser……  Spännande ska det bli eftersom många av de bästa är där.

2 responses to “Impuls

  1. Låter jätteintressant och spännande. Lycka till där🙂

  2. tyvärr så insåg jag att jag bor på fel ställe. det tar 18 timmar att resa dit och 30 timmar att ta sig hem och skulle jag vara tvungen att åka innan hela konferensen var över….

    skit också

    så jag blev tvungen att ställa in resan.

Kommentera

