En dag kvar på jobbet innan sommarn

Nu är det hektiska tider. Hinner inte skriva så mycket här som jag vill. Det är ju inte så att det saknas ämnen.

Nästa vecka är det dags att åka till Lissabon och jobba några dagar på fct. portugisiska forskningsrådet och försöka rangordna forskningsansökningar inom kemi och biologiområdet. Det är definitivt sista gången. Jag vill inte göra detta ännu en gång. Det blir tredje gången gillt.

Men jag tänker bo på lyxhotell i några dar och kanske hinner jag reflektera lite över läget i landet (Portugal) där det nu snabbt blir fattigare. Folk gick ju med i EU och EMU för att någon inbillade dem att det skulle bli så mycket bättre. Där går nu greker och portugiser med långa näsor. Nu får de betala för att tyska banker inte ska gå omkull.

*****

Det mest spännande just nu är att lilla tiken är parad med Kozak för snart 2 veckor sen och om några veckor kan vi börja se om det har tagit. Det känns som jag behöver en rejäl andhämtning och i och med att jag måste sitta hemma med valpar i 8 veckor får jag chansen att reflektera…. då blir det att spela cello, sjunga en och annan opera aria och lite Ture Rangström kanske lite Brecht också. Skriva några rader på bloggen kommer att bli ett måste.  Jobbet får skötas hemifrån. Det blir att göra iordning föreläsningsmaterial i grunden så att jag undviker stress. En ny kurs i tillämpad elektrokemi ska också tillverka. Och att skriva några artiklar tillsammans med Ida som snart ska disputera… + att tänka över vad jag kan hugga bort från mina alltför stora åtaganden på jobbet. Ser ut att trilla in några miljoner från fp7 till hösten. Vi har fått 13,8/15 i poäng från utvärderingen och eftersom 11 projekt ska få stöd så känns det rätt säkert. Beslut i september.

Ja inte saknas arbete för min del.

Kommentera

