Stum blev jag av slaktarens illdåd.

Efter att slaktaren i Oslo gjort det han gjort har jag inte orkat skriva något inlägg. Ondskan fick ett ansikte och orden saknas. Många har skrivit mycket och jag har läst det mesta.

Jag måste bara säga att min beundran för Jens Stoltenberg har verkligen vuxit och blivit enorm. Vilken samlande kraft de har i sin statsminister där i Norge.

Sen vill jag också säga att om detta inte är politik så är ingenting alls i denna världen politik. En man slaktar en mängd unga socialdemokrater bara för att de är socialdemokrater och delar av partiets framtid. Det gäller för oss som ska ta debatten mot kommentarfältens högerextremer att vi gör det oerhört tydligt. Vi måste också samtidigt pekar på konsekvenserna att vissa åsikter  har givit näring åt slaktaren.

 

2 responses to “Stum blev jag av slaktarens illdåd.

  1. Ja kan bara hålla med dig i allt. Visst är detta politik när man slaktar ungdomar för de har en ideologisk åsikt.

    Som en förälder sa, när man skickar sina ungdomar på läger så är det ev. fylla och bristen på kondomer man ska oroa sig för inte den totala ondskan.
    Jag tappade också orden och lusten att tjafsa på politiska bloggar.

    Och ja vi måste ta debatten med partier som SD och andra högerextremer. För SD och andra liknande partier kan spela kränkta bäst de vill men de har gödslat för detta dådet. Bara kommentarerna från flera ledande SD-politiker efter dådet visar var SD egentligen står.

  2. I Hitlers koncentrationsläger gasades inte bara judar ihjäl. Också socialdemokrater och liberaler. Han har lärt sig läxan väl det där norska äcklet.

Kommentera

