Lilla tiken är dräktig…

Nu tar jag tempen varje morgon och oftast på kvällen. När tempen går ner vet man att det är dags för valpning inom ett dygn. Än ligger den stadigt på 37,8 grader. På söndag är det 63 dagar exakt dvs dagen V som i valpning. Alla som har varit med om detta säger att det är en helt fantastisk upplevelse. Jag ser fram emot ett jobbigt dygn och hoppas att det ska gå bra så att lilla tiken får några söta små valpar att ta hand om där i valplådan.

Flera namn är redan klara: Jussi Björling, Birgit Nilsson, Luciano Pavarotti, Kim Borg, Zara Dolukhanova

Hoppas att det är mer än nog med namn. egentligen vill jag bara ha tre valpar och lilla tiken är rätt så smal, men man vet inte. Dianas Irma fick nio valpar i fjol och hon såg inte heller särskilt kraftig ut innan.

Ser i tidningen att också Vickan är på smällen. Ack ja. Rojalisterna jublar att tronföljden är säkrad. Jag säger bara ”stackars barn”! Men önskar föräldrarna lycka till med föräldraskapet. Hoppas att de tar reson och abdikerar om inte för nått annat så för barnets skull.

2 svar till “Lilla tiken är dräktig…

  1. Ja att Vickan är med barn bryr jag mig föga om men tycker det är jättekul att du ska få valpar i huset. Med tanke på hur de hundarna ser ut när de är valpar så är jag lättad över att jag inte bor i närheten 😉
    Tror det var polartassens galleri över valpar som min arbetskompis och jag satt och suckade vid…. Kan bara undra, hur söt kan en valp bli?

    Lycka till och lägg gärna in en bild på dina valpar när de är några veckor. 🙂

  2. dessa valpar kan bli hur söta som helst. och det är det som är deras största hot i denna ras. för de är egentligen arbetande draghundar men eftersom de är så vackra så finns det dem som vill ha dem som soffpotatisar

    visst det kommer bilder på dem hela tiden. i dag var diana här och kollade och kände på magen. hon kunde känna två stycken i alla fall. men det är knappast fler än fem som tur är

Lämna en kommentar