Skendräktig tik……

Lilla söta tiken var till Marahällan hos distriktsveterinären i dag. Röntgenplåten gav det obarmhärtiga beskedet att hon var tom.

Då åkte vi ut i skogen Diana och jag och fikade med kaffe och dopp. Lite lingon plockade vi också.

Sen fick vi veta att Elga hade en alldeles ny kull med fantastiska draglinjer. Jag beställde en tik och Diana en till. i månadsskiftet sept okt är det dags att hämta dem där nere i Dalarna.

så kan det gå …..

7 responses to “Skendräktig tik……

  1. Ja, vad säger man …🙂

    /Eva

  2. Jag och Diana var rätt ledsna eftersom det var en fantastisk kombination. Men vi fick en fin skogspromenad och roligt att köpa valp från Elga. Om två år är den lilla tiken redo att träffa Kozak. Lilla söta Bomulls-skrållan är för gammal för att paras nästa år….

    Men i stället för att sitta hemma och jobba och kolla på valparna i valplådan så får jag nu gå på jobbet och kan sköta mina politiska uppdrag.

  3. Åh, vad tråkigt! Lilla Bommullsgumman. Jag som hade hoppats på att få gosa med valpar på arbetstid nu i höst.😦

  4. Ja, tråkigt när sådant händer men du får en ny go hund att lära känna istället🙂

  5. Camilla Wiklund

    Vad synd att hon gick tom, men spännande med ny valp! Jag saknar valptiden ibland, men ändå inte

  6. vi hämtar lilla Lara 2 oktober i Hedemora

Kommentera

