Hur tänkte man egentligen om sänkning av restaurangmomsen??

Nån skrev att det var så synd om restaurangägarna eftersom de måste jobba övertid jämt för att det skulle gå ihop. Därför är det bra med denna skattesänkning. Jag tycker att det tyder på att det är för många restauranger!

Varför ska restaurangägarnas verksamhet subventioneras. Varför inte bilmekanikernas verksamhet eller hårfrisörskornas?? För att inte tala om butiksbiträdena.  Jag förstår inte riktigt?

Jag tycker att det vore bättre att sänka tjänstemomsen för alla som jobbar i tjänstesektorn och sluta med dessa fåniga satsningar på speciellt utpekade yrkesgrupper. Då kan man skippa Rot och Rut också i samma veva. Och om det nu blir några nya jobb så kanske det blir lite större frihet att välja för den arbetssökande. Alla vill eller kan kanske inte bli servitris. Det är ju faktiskt ett ganska tungt jobb också. Tycker att det är märkligt att regeringen vill styra vilken typ av jobb som ska prioriteras upp. Hur blev det då med valfriheten?

Om det nu är skattesänkningar som ska prioriteras!?

 

 

 

3 responses to “Hur tänkte man egentligen om sänkning av restaurangmomsen??

  1. Hur tänkte SAP egentligen om sänkning av restaurangmomsen??

    Sid 6…

  2. Ja du Tomas. Det har jag heller inte begripit. Tror det var en kompromiss med di gröna.

    Idiotiskt är det!

  3. Jag förstår inte hur man kan ge bort 5-6 miljarder utan att villkora/öronmärka pengarna antingen via anställningen dvs att man får typ ett lönebidrag/nyanställd som arbetsgivare eller något liknande eller som du skrev att man sänker tjänstemomsen, vilket är det klokaste jag hört på länge 😉 (bort med RUT/ROT) . Det gynnar alla branscher och inte bara ett antal utvalda.

    Om mitt företag hade skänkt bort en stor summa pengar så hade revisorerna fått tuppjuck och sprungit ner verksamheten, med största sannolikhet hade ansvarsfriheten för styrelsen rykt också.

    Att skänka bort så mycket pengar och inte koppla några villkor eller mätbara mål…. Jag tar mig för pannan.

    Kan också påpeka att jag tog mig för pannan även när de rödgröna gick ut med samma förslag men jag vet inte hur det såg ut i detaljerna, dvs om det var villkorade pengar eller hur det var upplagt.
    Vilket fall som så var det en kompromiss med de gröna och lika tokigt.

Kommentera

