Hur var det nu med Juholt. Rätt, fel eller ingetdera

Så här säger Juholt själv på Facebook

Jag har sedan 1994 lämnat alla uppgifter skriftligen till Riksdagen som ersätter för dubbelt boende. Mitt hem är i Oskarshamn. Jag har varit säker på att jag gjort rätt. Ingen har sagt att jag gjort fel. För en mån sedan fick jag besked att jag gjort fel. Sedan dess har jag gjort allt jag kan för att göra rätt, men förgäves. Igår sa Riksdagen att de inte hade ngt krav på mig. Väldigt förvirrande, trots det betalade jag det kvällstidningarna tyckte jag borde göra. Jag har aldrig försökt lura någon. Är inte felfri alls, men just i den här frågan har jag hela tiden försökt göra rätt

Så här säger en centerpartist

Det bäste vore tycker jag om någon går igenom samtliga riksdagsledamöter och hur det sköter sina bostadsbidrag. Sen kan vi alla börja kasta våra stenar lite hit och dit.

Om det vore något ruter i Håkan så tackar han nej till alla bostadsbidrag för dubbelt boende i framtiden och motionerar om att riksdagen avskaffar den möjligheten. Har man så dåliga inkomster att man inte klarar av att hyra en lya i Stockholm får det prövas i försäkringskassan som för alla andra i Sverige.

6 responses to “Hur var det nu med Juholt. Rätt, fel eller ingetdera

  1. Vad jag undrar över är varför detinte skrivs lika mycket om Anne Lööf som gör något liknande om jag nu inte är felinformerad.
    http://jinge.se/natur/annie-loof-myglaren.htm
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13556876.ab

    När man läser de 2 länkarna så är det min åsikt att Anne Lööf har handlat medvetet, dvs medvetet bedrägeri.

    När det gäller Juholt så tror jag faktiskt att han är lika klantig som Sahlin. För Juholt är knappast så dum så att han lägger upp bedrägeriet på det sättet. I såna fall så hade han inte blandat in sin särbo i bostaden i Stockholm.

    Så min fråga är varför det inte drivs samma drev mot Anne Lööf….

    Självklart ska man inte förlora ekonomiskt på att vara förtroendevald men det ska vara rimliga ersättningar och där är ju rätt många som har skrivit sig på annan ort för att få ersättning.
    Moderaterna hade väl en rätt märklig lista, tror att det var bl a Anders Björk som skrev sig på något ställe som alla visste att han inte bodde på.

    Hårdare koll, för i tex Annes fall verkar det ju rätt uppenbart att det är ett trixnde för att få sko sig på skattebetalarnas bekostnad :/

  2. Jag tycker som sagt att samtliga 349 riksdagsledamöter ska granskas

    Undrar hur många lik som hoppar fram då??

    Därmed inte sagt att jag tycker det som Juholt gjort är OK. Men det förefaller en gråzon

  3. Gydvan – Du är felinformerad. Lööf följer reglerna det gör inte Juholt. Sen må reglerna vara frikostiga men det är en helt annan sak.

  4. Ja, men det är ju ganska uppenbart att Lööf medvetet har gått in för att fuska med skattepengar.
    Ingen kommer att kunna övertyga mig om att ju fler uppdrag Lööf får i Stockholm så desto viktigare för henne att bosätta/skriva sig i Värnamo (eller var det nu var).
    Att sedan skriva sig på olika adresser samma år som man gifter sig… Ja, det är som du skriver Moltas att Lööf håller sig inom ramarna som är väldigt rymliga men etiskt så är det illa, riktigt illa och där är S-politiker/företrädare som har jagats mycket värre fast de har hållt sig inom ramarna.

    Jag anser att Lööf har medvetet trixat för att lura åt sig skattepengar.
    Juholt har antingen medvetet gjort det eller klantat sig omedvetet och det är lika illa vilket som eftersom det är det sista S behöver.

    Men jag håller med Lööf har hållt sig inom regelverket, vilket vi inte vet vilket Juholt har gjort än. Åklagaren som ska granska uppgifterna visste inte ensingång om vad det var som var fel utan svamlade mest i aktuellt i måndags.

  5. Ja Gydvan: Vem jagar exempelvis Carl Bildt för att han just nu utreds för brott mot folkrätteni Afrika efter sin tid i styrelsen för Lundin Oil.

    Den dagen sveriges journalister bestämmer sig för att störta alliansen så kommer det att ske. Just nu verkar har bestämt sig för att krossa socialdemokratin.

Kommentera

