60-års kalas i nordväst-jämtland

Jag ordnade fest för min gube förra helgen. Han visste inget förrän just dan innan när vi satt och körde de 34 milen till Ede strax utanför Utrikes-Hammerdal.

Rolig fest hade vi med en massa mat. Jag hade ju plockat en hel del hjortron i somras så jag ”offrade” så där 3 kilo på festen. Jag hade inte ork att hitta på underhållning så jag hade uppmanat gästerna att hitta på lekar eller sjunga en sång eller nått annat i stället för presenter. Det funkade bra

Ingmars faster Berta Magnusson var också där. Hon höll ett långt tal till Ingmar så klart. Det viktigaste budskapet var: Det viktiga är inte vad som är i varje människa utan vad som är mellan människorna.

Så klok hon är.

Kommentera

